Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRagan, Tillman J.; Smith, Patricia L.
TitelOpening the Black Box: Instructional Strategies Examined.
Quelle(1994), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Instructional Design; Learning Strategies; Models; Organization; Problem Solving; Skill Development; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractA conditions-based approach to the development of microlevel organizational strategies for instruction is explored. The conditions model reflects the idea that differences in learning tasks, primarily qualitative differences in the cognitive processing required of different learning tasks, can suggest different ways by which instruction can either supply the processing needed or assist learners to generate the needed processing. A perceived limitation has been the idea that conditions-based models prescribe only supplantive instruction or that the models are inherently biased toward supplantation. This limitation is overcome in a recent work (Smith and Ragan, 1993), which presents a revision of the events of instruction in which both generative and supplantive interpretations are suggested by the wording of each event. Strategy recommendations using the expanded events of learning are presented in summary sheets for (1) declarative knowledge; (2) concept learning; (3) procedural rule learning; (4) relational rule learning; (5) problem solving; (6) attitude learning; and (7) learning psychomotor skills. (Contains 70 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: