Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByrne, Barbara M.
TitelA Comparison of EQS and LISREL Strategies in Testing for an Invariant 2nd-Order Factor Structure.
Quelle(1994), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Comparative Analysis; Computer Oriented Programs; Computer Software; Data Analysis; Factor Structure; Goodness of Fit; Models; Research Methodology; Scores; Statistical Studies; Beck Depression Inventory
AbstractWorking from a common data base and hypothesized model, this paper demonstrates and compares the EQS and LISREL computer program strategies in the analysis of a second-order factor model. Program similarities and differences are noted with respect to: (1) preliminary analyses of the data; (2) treatment of data that are not multivariately normal; (3) assessment of overall model fit; (4) identification of parameter misspecification; (5) post hoc model-fitting; and (6) tests for multigroup invariance. Data comprise scores on the Beck Depression Inventory for 658 (337 males; 321 females) nonclinical adolescents. Issues addressed should be of substantial interest to those unfamiliar with the two problems and/or the methodological procedures presented. Includes one figure and three tables. (Contains 37 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: