Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDrennon, Cassie
InstitutionAdjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education, Washington, DC.
TitelAdult Literacy Practitioners as Researchers. ERIC Digest.
Quelle(1994), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Literacy; English (Second Language); Inquiry; Literacy Education; Researchers; Staff Development
AbstractIn adult English-as-a-Second-Language literacy education and staff development, practitioner inquiry has emerged as a powerful approach toward improving practice. A variety of activities occur under the umbrella of practitioner inquiry, all of which are grounded in the knowledge and questions held by practitioners. The characteristics of inquiry intersect with those of other adult education concepts such as self-directed learning, reflective practice, learner centeredness, and action research. Inquiry has been defined as a "social and collaborative process" through which practitioners actually contribute new knowledge within programs and even to the larger adult education field. This digest examines the thinking that underlies practitioner inquiry, explains the phases of an inquiry process, and gives examples of projects. The digest concludes by identifying concerns with the approach and by suggesting changes that must take place if inquiry is to be viably implemented as a staff development process. (VWL) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
AnmerkungenCenter for Applied Linguistics, 1118 22nd Street, N.W., Washington, DC 20037.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: