Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLasley, Thomas J.; Tillman, Beverly
TitelPortfolio Development: Enhancing Professional Intelligence.
Quelle(1994), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducation Courses; Higher Education; Intelligence; Introductory Courses; Multiple Intelligences; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Student Development; Student Projects; Teaching Methods
AbstractThis paper provides examples of how portfolios are used at the University of Dayton (Ohio) in an introductory course titled "The Profession of Teaching" to enhance the interpersonal, intrapersonal, musical, linguistic, and spatial intelligence of preservice teachers. For example, students can include audiotapes of their experiences, poetry, sketches, or photographs. Portfolios help students reflect on their growth in terms of professional responsibility, command of subject matter, content-specific pedagogy, class organization and management, and student-specific pedagogy. Portfolios are considered a help for students to understand that their personal and professional growth is a life-long process, not merely a collegiate experience. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: