Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKitao, S. Kathleen
TitelCommunicative Competence in English: Teaching about Functions.
Quelle44 (1993) 1, S.148-65 (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Communicative Competence (Languages); Contrastive Linguistics; Cultural Traits; Dialogs (Language); Educational Strategies; English (Second Language); Foreign Countries; Interference (Language); Role Playing; Second Language Instruction; Sociolinguistics
AbstractA discussion of teaching English as a Second Language (ESL) focuses on principles and techniques for the development of one form of communicative competence, i.e., sociolinguistic competence. First, the concept of sociolinguistic competence is explained, drawing on research in this area. Sources of problems in development of second language sociolinguistic competence, particularly for Japanese students of ESL, are then discussed. These problems include: transfer of sociocultural patterns from Japanese to English; lack of linguistic control, especially for less direct expressions important to politeness in English (e.g., "I wonder if you would..."); stereotypes about English speakers' directness as it relates to politeness; and lack of explicit presentation of politeness issues in textbooks. Several techniques for teaching appropriate use of language for different functions are presented, including use of parallel expressions in Japanese and English, contrasting Japanese and English realizations of the same function, and role playing that manipulates four situational factors influencing appropriate use of expressions (interlocutors, place, time, and topic or activity). Contains 27 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: