Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDruva-Roush, Cynthia Ann; und weitere
TitelA Comparison of Decision Theoretic Approaches to Adjusting Cut Scores.
Quelle(1994), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Analysis; Cutting Scores; Decision Making; Discriminant Analysis; Grades (Scholastic); Higher Education; Prediction; Psychometrics; Regression (Statistics); Scoring; Statistical Studies; Student Placement; Validity
AbstractMethods of adjusting cut scores used in placement decisions are examined empirically. Admission and performance variables are used to study alternate methods of adjusting cut scores for placement in standard and accelerated rhetoric courses in a large university setting, with the predicted variable being success or failure as measured by end-of-semester course grades. Data from 4,045 freshmen entering a university in the fall semesters of 1991 and 1992 were collected (1,956 for setting cut scores, and 2,089 for validation). A comparison of predicted placement errors using cross validation groups is made between three decision theoretic approaches to setting cut scores: (1) contingency table analysis; (2) discriminant analysis; and (3) logistic regression. The effectiveness of each method is evaluated psychometrically, as is the ease of using each method in a practical setting. Two-equation discriminant analysis appears to be superior to logistic regression with more than one predictor variable, and it outperforms contingency table analysis. When a single index method is used, logistic regression and contingency table analysis are quite similar, and the contingency table analysis seems to be much more interpretable by nonstatisticians. (Contains 16 references, 6 tables, and 5 figures.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: