Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTobin, Kenneth
InstitutionCurtin Univ. of Tech., Perth (Australia). National Key Centre for Science and Mathematics.
TitelMetaphors and Images in Teaching. What Research Says to the Science and Mathematics Teacher. Number 5.
Quelle(1990), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1033-3738
SchlagwörterEducational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Improvement; Mathematics Education; Metaphors; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Teacher Behavior; Australia
AbstractExamples are drawn from an ongoing research program conducted in Australia and the United States to help explain how metaphors and images are associated with salient teaching roles and belief sets. This document is partitioned into five sections: (1) method; (2) metaphors and images; (3) teacher change; (4) what we learned from these studies; and (5) some questions for the consideration of science and mathematics teachers. (ZWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: