Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMetu, Reginald
TitelA Study of Computer Attitudes of Nigerian Teachers.
Quelle(1994), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Attitude Measures; Computer Assisted Instruction; Computer Attitudes; Computer Literacy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Questionnaires; Teacher Attitudes; Teacher Education; Nigeria
AbstractThis study explored the wide range of computer attitudes among Nigerian teachers in relation to their computer knowledge and skills. Positive as well as negative attitudes were also investigated. The study utilized a questionnaire to survey a group of teachers who were undergoing a Sandwich (summer) program at the Alvan Ikoku College of Education (Owerri, Nigeria). Using a Likert scale model, the subjects rated their attitudes toward the use of computer technology in education from 1 (strongly agree) to 5 (strongly disagree). Fifty-six teachers completed the questionnaires. Findings indicated that the majority of the teachers who have positive attitudes toward computer education have little or no computer skills and knowledge. A copy of the computer attitude questionnaire is included. (Contains 43 references.) (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: