Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorth Dakota State Legislative Council, Bismarck.
TitelEducation Finance--Background Memorandum.
Quelle(1993), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Equity (Finance); Educational Finance; Elementary Secondary Education; Equalization Aid; Fiscal Capacity; Resource Allocation; School Support; State Courts; State Legislation; Tax Allocation; North Dakota
AbstractThis document provides background information on educational finance in North Dakota. It examines the use of nonproperty factors in financing education, the quality of education, legal action in the state regarding education finance issues, and the effects of any 1993 North Dakota legislation on education finance. The paper first describes changes in the original foundation program that provided financial aid to local school districts and outlines "constitutionally objectionable features" of the school finance system. In March 1993, a proposal was offered by the Superintendent of Public Instruction to create educational equity for North Dakota students. Also described are the State Senate Bill 2432, House Bill 1512, and House Bill 1003. The appendix contains a copy of Section 11 of the 1993 House Bill 1003 that directs the Legislative Council to study these areas. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: