Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrow, Lesley Mandel; Rand, Muriel K.
InstitutionNational Reading Research Center, Athens, GA.; National Reading Research Center, College Park, MD.
TitelPhysical and Social Contexts for Motivating Reading and Writing. The WRAp Program. Instructional Resource No. 5.
Quelle(1994), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Activities; Classroom Environment; Cooperative Learning; Elementary Education; Instructional Innovation; Literacy; Reading Instruction; Student Motivation; Teacher Behavior; Writing Instruction
AbstractEmerging from a series of research studies, the WRAp (Writing and Reading Appreciation) program is designed to motivate reading and writing in the elementary classroom. The WRAp program includes: (1) the design of literacy centers; (2) teacher-modeled activities with children's literature; and (3) a period for independent reading and writing called WRAp Time. Through the use of these physical and social contexts, children are motivated to read and write voluntarily in socially cooperative activities. The cooperative literacy experiences of the program are a challenge for teachers and rewarding for the children. (Contains 23 references and 5 figures listing features of the WRAp program.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: