Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarker, Bruce O.
TitelUsing Instructional Technologies in the Preparation of Teachers for the 21st Century.
Quelle(1993), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Beginning Teachers; Computer Uses in Education; Educational Technology; Electronic Classrooms; Elementary Secondary Education; Higher Education; Multimedia Instruction; Preservice Teacher Education; Rural Schools; Teaching Methods; Technological Literacy
AbstractNew teachers entering classrooms must have training and skills to merge today's technologies into learning activities and strategies that will stimulate and maintain student interest. Colleges of education must provide modeling of new and advanced technologies by professors and "hands-on" opportunities for students to become skilled in using technological hardware and software. Suggested elements of a successful teacher preparation program are: (1) an electronic classroom in which the professor can control from one central podium a computer-driven interactive communication system to create, store, transmit, and retrieve textual, graphic, audio, and video information or, should the cost of such a classroom be prohibitive, portable teaching and learning stations on roll carts, which may include a computer, videotape player, videodisc player, video projector or LCD viewer, CD-ROM drive, SyQuest drive, etc.; (2) a multimedia development and production laboratory for faculty and students to gain "hands-on" experience; (3) a distance learning center that incorporates telecommunications to bring instruction to remote locations; and (4) a program to design, plan, and locally produce instructional video segments. (LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: