Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Brien, Leigh M.
TitelA Case Study of Teacher Strategies Used with Mixed-Age Groups of Children in One Preschool Setting.
Quelle(1992), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Case Studies; Curriculum Development; Day Care; Day Care Effects; Educational Strategies; Ethnography; Mixed Age Grouping; Preschool Curriculum; Preschool Education; Preschool Teachers; Teacher Attitudes
AbstractThis study evaluated the teaching methods of 11 day care teachers and caregivers at a university-sponsored center to determine if: (1) the teachers used different strategies for same-age and mixed-age groups of children; (2) there are differences in strategies used by less- and more-experienced teachers; and (3) teachers used specific strategies to enhance the social and intellectual development of children in mixed-age groups. Through ethnographic interviews and observations, it was determined that teachers preferred mixed-age groups: they considered planning for mixed age groups to be more open-ended than planning for same-age groups. Staff who were more experienced used strategies to enhance social and intellectual development more often than less experienced staff. Some teachers tended to focus on specific skills rather than intellectual and social abilities with mixed-age groups, and teachers' life experiences had an impact on how they felt about mixed-age grouping. (An appendix contains a list of teaching strategies for maximizing the benefits of mixed-age grouping.) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: