Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGill-Franzen, Anne; Lanford, Cynthia
InstitutionNational Research Center on Literature Teaching and Learning, Albany, NY.
TitelExposing the Edge of the Preschool Curriculum: Teachers' Talk about Text and Children's Literary Understandings. Report Series 2.21.
Quelle(1993), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Writing; Classroom Communication; Classroom Environment; Classroom Research; Emergent Literacy; Low Income; Preschool Children; Preschool Education; Protocol Analysis; Story Telling; Writing (Composition); Writing Research
AbstractThis paper describes the kinds of talk that children in three different preschools typically experience during storybook read-alouds and other interactions with print. The paper situates these experiences within everyday classroom life and describes the ways these contrasting experiences may be related to the development of literacy and literary understandings by discussing the story telling and story writing of three precocious children from low-income families. Despite support at home with resources, limited classroom resources (in terms of the number and varieties of books and limited opportunities to participate in literate activities) impoverish the storyworlds of the students. Three figures of children's drawings and writings are included. Contains 24 references. (RS)
AnmerkungenLiterature Center, School of Education, University of Albany, 1400 Washington Avenue, Albany, NY 12222.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: