Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFisher, Julie
TitelA Descriptive Analysis of the Development of Reflective Practice in Early Years Classrooms.
Quelle(1993), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBritish National Curriculum; Conceptual Tempo; Curriculum Problems; Developmentally Appropriate Practices; Educational Practices; Educational Theories; Elementary School Curriculum; Elementary School Students; Foreign Countries; Primary Education; Teacher Attitudes; Teacher Role; Teaching Methods; United Kingdom (England)
AbstractA 1-year research project was designed to analyze an early childhood teacher's current teaching practices within a framework of existing theories and to address unexpected or anomalous situations by constructing and testing new categories of understanding, strategies of action, and ways of framing problems. The main teacher concern addressed by the project dealt with the increasing difficulty of promoting a developmental curriculum alongside Britain's national curriculum. Classroom observations and consultations revealed that it was important that: (1) children be enabled to take more control over their learning; (2) play be seen as the child's "work"; (3) the role of the teacher should incorporate more time for observation and intervention; (4) sufficient examples of work be collected to provide evidence of the quality and progression of the children's learning experiences; and (5) the requirements of the national curriculum be met. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: