Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJohnson, Robert C. (Hrsg.)
InstitutionGallaudet Research Inst., Washington, DC.
TitelAccess: Language in Deaf Education. Proceedings of a Seminar Concerning "Unlocking the Curriculum: Principles for Achieving Access in Deaf Education" (Washington, D.C., February 21, 1989). Occasional Paper 90-1.
Quelle(1990), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Access to Education; American Sign Language; Classroom Communication; Deafness; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Opinions; Teaching Methods
AbstractThis seminar proceedings document offers a summary of the views articulated in a paper by Robert E. Johnson and others titled "Unlocking the Curriculum: Principles for Achieving Access in Deaf Education." The paper's contention was that deaf students' low average academic achievement levels are not results of learning deficits inherently associated with deafness but of problems in the communication practices of the students' teachers. The paper listed 12 principles to guide deaf education, all of which center around the view that instruction of deaf children should be conducted in a natural sign language (basically American Sign Language). Five panel members then respond to the paper, including David M. Denton, Gerilee Gustason, Carol Padden, David S. Martin, and Roberta Thomas. Responses address such issues as the use of Total Communication, Signing Exact English, mainstreaming, teachers' signing skills, and low expectations for students with deafness. Questions from the audience are then presented, with answers from the panel. (JDD)
AnmerkungenScientific Communications Program, Gallaudet Research Institute, Gallaudet University, 800 Florida Ave., N.E., Washington, DC 20002.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: