Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMoke, Susan (Hrsg.); Shermis, Michael (Hrsg.)
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. Family Literacy Center.
TitelLearning Math at Home. Making the Parent Connection! Leader Guide.
Quelle(1993), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Secondary Education; Enrichment Activities; Family Literacy; Home Study; Homework; Mathematics Instruction; Parent Child Relationship; Parent Education; Parent Materials; Parent Participation; Parent Role; Parents as Teachers; Training Methods; Young Children
AbstractThis manual is a resource book for organizers and leaders and parent groups who want to explore specific strategies to use to encourage children to view math as a "user-friendly" subject. The guide contains material necessary to conduct a 1- or 1.5-hour session to help parents see the importance of: showing their children how problem-solving math relates to everyday activities; helping their children see math as a thinking rather than a memorization process; looking over graded assignments and tests and praising children's efforts to learn; and making an enthusiastic effort to help children with homework assignments. The guide includes: (1) a leader's guide with presentation notes and a variety of activities for the session; (2) a reproducible written invitation for teachers to send home to parents; (3) handout masters; (4) 25 bookmarks; and (5) information about other products and services that will help foster parent involvement. A booklet containing relevant read-aloud stories, an audio tape, and a loose-leaf folder accompany the guide. (RS)
AnmerkungenFamily Literacy Center, Indiana University. 2805 E. 10th St., Suite 150, Bloomington, IN 47408-2698 ($25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: