Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEaton, Shevawn Bogdan; Bean, John P.
TitelAn Approach/Avoidance Behavioral Model of College Student Retention. ASHE Annual Meeting Paper.
Quelle(1993), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Persistence; Adjustment (to Environment); College Students; Dropout Research; Higher Education; Literature Reviews; Models; Psychological Characteristics; Socialization; Student Attrition; Student Behavior; Theories; Undergraduate Students; Undergraduate Study
AbstractThis study developed and estimated a conceptual model of student retention incorporating approach/avoidance behavioral theory with 262 first and second year students at a major midwestern research university. The study applied a theoretical model focusing on the influence of coping behavior on academic and social integration, student intentions, and departure. The model also evaluates the influence of approach/avoidance as a theoretical construct as well as the influence of particular approach/avoidance factors on academic and social integration. Analysis of the study questionnaire data indicated that: (1) the assumption that psychological theories can be used to enhance understanding of the retention process was supported, (2) psychological and sociological factors accounted for 37.7 percent of the variance in student retention, and (3) institutions can enhance student retention by developing programs that increase appropriate academic and social approach behaviors and reduce avoidance behaviors. An appendix contains a descriptions of the scales used in the study. (Contains 41 references.) (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: