Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSoukup, Paul A.
TitelMedia Echoes in the Development of the Social Self.
Quelle(1993), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Communication Research; Cultural Influences; Higher Education; Language Role; Mass Media Effects; Mass Media Role; Media Research; Research Methodology; Social Cognition; Speech Communication
AbstractNoting that studies of media, culture, and consciousness assert wide-ranging connections among the three, this paper proposes a research program for investigating the media-consciousness-cultural link. Sections I and II provide a brief review of orality-literacy theories and communication theories. Section III proposes five areas of media interaction with the social self: cultural structures; social discourse; images of the self; autonomy, and models of social behavior. Accompanying examples in the paper are drawn primarily from the United States. Section IV presents conclusions which suggest that the proposed exploration would demand a great deal of careful historical work and suggests looking at narrative themes and narrative styles in addition to the five previously discussed areas. (Contains 38 references.) (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: