Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDarling-Hammond, Linda; und weitere
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Teachers Coll. National Center for Restructuring Education, Schools and Teaching.
TitelCreating Learner-Centered Accountability.
Quelle(1993), (89 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Case Studies; Concept Formation; Educational Change; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Models; School Restructuring; Teaching Methods; Urban Schools; New York (New York)
AbstractThe goals of education for the next century require a new conception of accountability, one that seeks to create responsible and responsive schools. This volume tries to outline such a conception of learner-centered accountability, and show how it looks in action in real schools. The first chapter provides a conceptual overview of a learner-centered model of accountability, and the following chapters describe how features of this model look in operation in four urban schools, two elementary schools and two secondary schools in New York City, that are extraordinarily successful with students. The following chapters are summaries of more extensive cases to be published under separate cover: (1) "Accountability and the Changing Context of Teaching" (Linda Darling-Hammond and Jon Snyder); (2) "Learner-Centered Accountability in Action: The Brooklyn New School" (Jon Snyder and Linda Darling-Hammond); (3) "Professional Accountability in the Bronx New School" (Maritza B. Macdonald and Jon Snyder); (4) "The Development of Authentic Assessment at Central Park East Secondary School" (Jacqueline Ancess, Linda Darling-Hammond, and Lynne Einbender); and (5) "Restructuring for Learner-Centered Accountability at University Heights High School" (A. Lin Goodwin). (Contains 66 references.) (SLD)
AnmerkungenNCREST, Box 110, Teachers College, Columbia University, New York, NY 10027 ($5).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: