Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelBroken Squares.
Quelle(1975), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Chinese Culture; Cooperation; Cultural Activities; Cultural Education; Educational Games; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Foreign Countries; Foreign Culture; Instructional Materials; Learning Activities; Problem Solving; Teaching Methods; China
AbstractCooperation is one of the central motivating forces in the economic and social organization of China. This unit utilizes a game called "Broken Squares" to initiate a discussion of the concepts of cooperation and competition as possible models for problem solving. In the game, students are confronted with a group task and provided with guidelines for accomplishing the task. Through their own experiences at solving the group "problem," it is intended that students will increase their awareness of how individual attitudes and behavior affect group achievement. Following the game, students engage in a general discussion of the role of cooperation and/or competition played in the game, and then apply their experiences to the case of the China. The unit is intended for use with elementary, secondary, or continuing education students. (DB)
AnmerkungenSPICE: Stanford Program on International and Cross-Cultural Education, Littlefield Center, Room 14, 300 Lasuen Street, Stanford University, Stanford, CA 94305-5013 ($3.25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: