Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDalrymple, Nancy
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. Indiana Resource Center for Autism.
TitelDeveloping a Functional and Longitudinal Individual Plan. Functional Programming for People with Autism: A Series.
Quelle(1989), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adults; Autism; Communication Skills; Curriculum Development; Daily Living Skills; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Independent Living; Individualized Education Programs; Long Range Planning; Self Care Skills; Skill Development; Student Educational Objectives
AbstractIn the education of individuals with autism, it is crucial that programming focuses on developing a repertoire of lifetime skills. Information on an individual's strengths to use in educational planning can be gathered from standardized instruments, from observation in natural settings, and from interviews. It should be kept in mind that the learner with autism usually displays an uneven developmental profile. Educational planning should emphasize communication and independent functioning, with long-term goals for activities needed in adult life providing the basis for short-term objectives. Skills needed by young adults in the areas of self-care, personal management, home care, social and leisure, and work are listed. Sample long-range activity goals and measurable objectives are provided. (JDD)
AnmerkungenIndiana Resource Center for Autism, Indiana University, 2853 E. Tenth St., Bloomington, IN 47408-2601 ($1.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: