Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLederman, Norman G.; Latz, Mark
TitelEmergence and Interactions of Knowledge Structures in the Preservice Teacher.
Quelle(1993), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Science; Educational Research; High Schools; Higher Education; Intellectual Disciplines; Knowledge Level; Preservice Teacher Education; Science Instruction; Science Teachers; Secondary School Science; Teacher Characteristics; Teacher Qualifications
AbstractThe purpose of this longitudinal investigation was to assess the nature, development, and changes in preservice secondary science teachers' (n=12) conceptions/knowledge structures of subject matter and pedagogy as they proceeded through a fifth-year Master of Arts in Teaching (MAT) program. Open ended written questionnaires were used in Phase I of this investigation. Five subject matter questionnaires and five pedagogy questionnaires were completed over the span of the entire MAT preparation program. In Phase II, a 45-minute video taped interview was conducted. It appears that preservice science teachers do not have well formed and integrated subject matter or pedagogy knowledge structures. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: