Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyes, Michael; und weitere
TitelInternalization of Social Discourse: A Vygotskian Account of the Development of Young Children's Theories of Mind.
Quelle(1993), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Cognitive Processes; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Peer Relationship; Preschool Children; Preschool Education; Social Cognition; Canada (Calgary)
AbstractSome studies of young children's understanding of false belief have generated controversy, even to the extent that others' failure to replicate these studies was viewed as problematic. A Vygotskian perspective on internalization enables researchers to reverse the classic developmental competence-performance distinction, and to argue that the current concern with criteria for competence in terms of a functional theory of mind might be replaced with a concern with those aspects of such tasks that make "successful" performances possible. An acknowledgement of the essential nature of intersubjectivity is a necessary prerequisite to sorting out this theoretical and empirical debate. To support these views, this paper reports a study of preschool children that examined whether structuring false belief tasks to provide opportunities for genuine social interaction would provide evidence of the earlier interpersonal roots of a theory of mind. Results support the Vygotskian claim that children may give evidence of an ability to operate under a more sophisticated theory of mind when they are engaged in social interaction with a more competent peer than when they are tested alone in a traditional false belief task. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: