Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionKansas State Board of Education, Topeka.
TitelCollaborative Teaming for Inclusion-Oriented Schools: A Resource Manual.
Quelle(1992), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Cooperative Planning; Disabilities; Educational Cooperation; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Individualized Education Programs; Interpersonal Relationship; Mainstreaming; Parent School Relationship; Social Integration; Team Training; Teamwork
AbstractThis resource manual focuses on the development and enhancement of student program planning teams in schools oriented to inclusive education of students with disabilities. First, the terms inclusion, integration, and mainstreaming are clarified. Then, the challenge of developing instructional and behavioral plans that allow students to learn together is emphasized, outlining the need for administrative support, shared ownership of all children, collaborative teams, year-round transition and program planning, access to consultation and technical support, staff development, and school and home collaboration. The manual defines a "team" as a set of interpersonal relationships structured to achieve established goals. Members of the student planning team are listed. Essential elements of effective teams are discussed, including positive interdependence, face-to-face interaction, individual accountability, development of collaborative skills, and group processing. Appendixes provide team activities, various team forms, a team member checklist, and a team self-evaluation checklist. (Contains 18 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: