Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enComadena, Mark E.; Semlak, William D.
TitelClassroom Communication Behaviors Associated with Teacher Effectiveness: A Study of Adult Learners and Traditional Undergraduate Students.
Quelle(1993), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Classroom Communication; Classroom Environment; Communication Research; Higher Education; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teaching Styles; Undergraduate Students
AbstractA study examined the classroom communication behaviors adult learners and traditional undergraduate students associate with highly effective and highly ineffective instructors. Subjects, 155 traditional undergraduate students (68 males and 87 females) and 95 adult learners (23 males and 71 males) at a large midwestern university, rated the communicator style and power bases used by either a highly effective or highly ineffective teacher. Results indicated that both groups of students agreed on the communicator style and power variables that characterize a bad teacher. However, the two groups differed in their perceptions of how good teachers communicate and use power in the classroom. (One table of data is included.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: