Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDragonas, Thalia; und weitere
TitelAssessing Quality Day-Care: The WHO Child Care Facility Schedule.
Quelle(1993), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConcurrent Validity; Construct Validity; Cultural Differences; Day Care Centers; Evaluation Methods; Facility Guidelines; Foreign Countries; Measurement Techniques; Preschool Education; Quality Control
AbstractFocusing on how the definition and assessment of quality day care are culturally specific, this paper reviews the development and validity of the Child Care Facility Schedule (CCFS), a procedure for assessing quality in child care settings in many countries. This project was initiated by the Division of Mental Health of the World Health Organization, and began with a pilot study undertaken in Greece, Nigeria, and the Philippines. This initial study resulted in an 80-item schedule covering 8 areas that define quality child care: physical environment; health and safety; nutrition and food services; administration; staff-family interaction; staff-children interaction; observable child behavior; and curriculum. Concurrent validity, criterion validity, and construct validity were examined by comparing CCFS scores in 12 day care centers with ratings based upon observation in the same centers. An additional study of 90 day care centers in Athens, Greece, further established CCFS validity. Results showed that the CCFS was reliable and valid. The use of a shorter 43-item version is suggested to render the measure more practical. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: