Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColcock, Kristina B.
TitelThe Blind and Visually Impaired Child: A Brief Overview.
Quelle(1992), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Blindness; Child Development; Child Rearing; Educational History; Infants; Language Acquisition; Mainstreaming; Motor Development; Object Permanence; Parent Child Relationship; Partial Vision; Play; Preschool Education; Social History; Teaching Methods; Toddlers; Visual Impairments; Young Children
AbstractThis literature review examines the development and early language acquisition of infants with blindness or visual impairments. The paper begins with a history of public perceptions of individuals with visual disabilities, efforts to develop educational programs for them, and legislation supporting these efforts. Review of the literature on early development of infants with blindness or visual impairments discusses parent-child interaction, the language of the hands of blind children, play behavior, object permanence, motor development, and "blindisms"--i.e., specific behaviors that most blind children exhibit. A section on language development compares blind and visually impaired children with sighted children in terms of language acquisition. It compares the two groups' first words, understanding of the words "look" and "see," stereotypic speech, verbalisms, and literacy. The review then outlines common eye problems that cause learning problems and are often undetected. It examines the issues of least restrictive environment and mainstreaming. The final section offers guidelines for parents and for teachers working with students who are blind or visually impaired. (Contains 25 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: