Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenParjanen, Matti (Hrsg.)
InstitutionTampere Univ. (Finland).
TitelLegitimation in Adult Education. Julkaisusarja Publications A2-92.
Quelle(1992), (108 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0358-6626
ISBN951-44-3048-4
SchlagwörterAdult Education; Adult Educators; Adult Students; Certification; Educational Trends; Employment Qualifications; Foreign Countries; Lifelong Learning; Postsecondary Education; Professional Continuing Education; Professional Recognition; Program Evaluation; Finland; United Kingdom (England)
AbstractThis monograph contains six papers examining the field of adult education, especially in Finland and England. It explores how the body of knowledge and theory on adult education has developed and suggests where the profession of adult education and its students are headed. Titles and authors are as follows: "Legitimization in Adult Education: An Introduction to Recent Problems" (Matti Parjanen); "Certification and the Bureaucratic State" (Peter Jarvis); "Towards Transformative Evaluation of Training" (Antti Kauppi); "Work Organizations and the Expansion of Continuing Professional Education in Universities" (Mauri Panhelainen); "Lifelong Learning in Contemporary Society" (Peter Jarvis); and "Theories of Sociology of Education and Multiprofessional Education" (Matti Parjanen). Each paper contains a reference list. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: