Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeeves, J. P.
TitelTechnical Issues in the First and Second IEA Science Studies.
Quelle(1992), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Education; Cross Cultural Studies; Data Analysis; Data Collection; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; International Education; International Programs; Models; Research Methodology; Research Problems; Science Achievement; Science Education; Test Results; Testing Programs; International Association for the Evaluation of Educational Achievement Tests
AbstractThe first and second International Association for the Evaluation of Educational Achievement Science Studies examined and compared science achievement in 19 and 26 countries, respectively. This paper considered 10 technical issues that arose in these 2 studies of science education and achievement. The issues discussed were the: (1) need for the development of a theoretical framework for cross-national studies of educational achievement; (2) need for national indicators of the conditions and outcomes of education; (3) difficulty of determining equivalent target populations in different countries; (4) difficulties related to longitudinal and cross-sectional studies; (5) methods of analysis; (6) units and levels of analysis; (7) problems in scoring the tests and scaling the achievement test data; (8) sample design and execution; (9) problems involving sampling errors and significance testing; and (10) translation and national variations in instruments. Appended information includes a list of 15 references; tables of sizes of achieved samples and response rates for the two studies; and schematic models of the context and components of the science curriculum, performance in science, and science achievement scale. (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: