Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelResource Units, Teaching Units, and Lesson Plans.
Quelle(1993), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Development; Educational Objectives; Elementary Education; Instructional Materials; Lesson Plans; Resource Units; Social Studies; Units of Study
AbstractThree valuable approaches to utilize in improving the social studies curriculum may be to develop resource units, teaching units, and lesson plans. Resource units contain a collection of more objectives, learning activities, evaluation techniques, and bibliographical entries than can possibly be used by a given teacher for a particular classroom of pupils. Developing good teaching units should help to improve the social studies curriculum. A teaching unit generally pertains to planning for instructing a specific class of pupils for an entire unit. Guidelines for developing the appropriate section of a teaching unit may include: (1) specific objectives; (2) pretesting of pupils; (3) possible revision of objectives; (4) learning activities to realize objectives; and (5) evaluation to determine if objectives have been realized. A carefully developed lesson plan for each day in teaching social studies can do much to improve the curriculum. Such a plan should encompass specific objectives, learning activities, and evaluation techniques. It is important to teach units in depth rather than use the survey approach. Teachers, supervisors, and administrators should select eight or nine units to be taught in a given school year in the intermediate grade levels. Problems for consideration and discussion are included. (Contains 13 references.) (LBG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: