Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPetch, Beverly
InstitutionQuality Training Specialists, Inc., Climax Springs, MO.
TitelInstructional Strategies. Module.
Quelle(1991), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavioral Objectives; Competency Based Teacher Education; Concept Mapping; Course Content; Flow Charts; Higher Education; Individualized Instruction; Instructional Materials; Learning Activities; Learning Modules; Postsecondary Education; Special Needs Students; Teacher Education Curriculum; Teaching Methods; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractThis module on instructional strategies is 1 in a series of 10 modules written for vocational education teacher education programs. It is designed to present two instructional strategies--mapping and flowcharting--that the teacher can apply to accommodate the special needs of students. Introductory materials include the following: a listing of competencies/tasks to be covered, objective, overview of the module, listing of suggested resources, and content/instructional strategies, including prerequisite information. The module consists of two sections. The first section on mapping provides steps to teach this strategy and the three components into which the use of a modified mapping strategy structures text materials: a main topic, a small group of categories, and attributes or facts relating to each category. The second section on flowcharting discusses the three symbols used in flowcharting and how to organize information into a step-by-step progression that breaks down a skill into small sequential components. Components of each section include instructional material, an activity sheet, and evaluation. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: