Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDowns, W. A.
InstitutionQuality Training Specialists, Inc., Climax Springs, MO.
TitelEvaluating and Recording Student Progress. Module.
Quelle(1991), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavioral Objectives; Competence; Competency Based Education; Competency Based Teacher Education; Course Content; Grades (Scholastic); Grading; Higher Education; Instructional Materials; Learning Activities; Learning Modules; Performance; Postsecondary Education; Student Evaluation; Teacher Education Curriculum; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractThis module on evaluating and recording student progress is 1 in a series of 10 modules written for vocational education teacher education programs. It is designed to give a basic understanding of the principles and practices associated with assigning grades and translating these "marks" into meaningful outcomes. Introductory materials include the following: a listing of competencies/tasks to be covered, objective, overview of the module, listing of suggested resources, and content/instructional strategies, including prerequisite information. The module covers these topics: role of grades; traditional grading system; satisfactory-unsatisfactory or pass-fail grading systems; pitfalls of grading; advantages of a competency-based system of evaluation; assigning grades in a competency-based program; and converting student performance into grades. A summary and review concludes the module. Seven transparencies are appended. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: