Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHashway, Robert M.; und weitere
InstitutionGrambling State Univ., LA.
TitelCurriculum Directions for the Next Millennium.
Quelle(1992), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Learning; Cognitive Processes; Cognitive Structures; Curriculum; Curriculum Development; Curriculum Problems; Educational Planning; Futures (of Society); Higher Education; Leadership; Postsecondary Education; School Business Relationship; Theories; Vocational Education
AbstractThis paper reviews and uses current research to present guidelines for curriculum development and delivery. The presenters demonstrate why manipulatives, laboratories and other "hands on" approaches are not appropriate introductory learning tools for adults. They argue that laboratory and similar strategies are the tools of an industrial-business-education complex which has technologically modified the concept of an education and subjugated the people of the United States by conditioning them to believe that acquiring a vocational skill is the purpose of education. The authors contend that the concept of education was modified to divert the costs of employee training to the public sector and to prepare technological drones for particular industries. The purpose of this paper is to stimulate discussion concerning the role of education in the future and encourage educators to take an assertive and aggressive role to shape a direction that serves the broad societal needs while supporting, not supplanting, the obligation of the private sector to train employees. Contains approximately 375 references. (GLR)
AnmerkungenEditor, Educational Research Quarterly, Adams Hall 105, Grambling State University, Grambling, LA 71245.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: