Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelLa Vie Familiale en Afrique Francophone (Family Life in French-Speaking Africa). For Level I-II French Students.
Quelle(1991), (96 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; African Culture; African Studies; Cross Cultural Studies; Curriculum Development; Family Life; Foreign Countries; Foreign Culture; French; Instructional Materials; International Education; Learning Activities; Learning Strategies; Second Language Instruction; Second Language Learning; Secondary Education; Teaching Methods; Units of Study
AbstractThis curriculum unit is part of a larger project designed to introduce communication-based, culturally specific instructional materials on French-speaking African societies into the foreign language curriculum with the goal of increasing the appeal and relevance of French language study, especially to African-American students. The materials, which are intended for beginning-level French students, employ a communication-based approach to language learning with the goal of helping students to develop the skills necessary to produce and receive understandable messages. These skills include reading, writing, listening and speaking in the target language, and focus on materials in their cultural context. The lessons of this unit focus on family life in Francophone Africa. Each lesson includes a lesson overview, materials, lesson content, procedures, and student handouts. The lessons are entitled: (1) "Voici une Famille Senegalaise"; (2) "La Concession de la Famille d'Aminata"; (3) "Aminata Va au Marche"; and (4) "Les Contes Traditionnels." (DB)
AnmerkungenStanford Program on International and Cross-Cultural Education (SPICE), Littlefield Center, Room 14, 300 Lasuen Street, Stanford, CA 94305-5013 ($24.95).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: