Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelReading in Old Order Amish Schools.
Quelle(1992), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmish; Classroom Environment; Educational Objectives; Educational Philosophy; Elementary Education; Family Environment; Grade 7; Junior High Schools; Parochial Schools; Reading Aloud to Others; Reading Instruction; Iowa
AbstractAmish beliefs are exemplified in their parochial schools. Children are taught to be diligent and work hard at the task at hand. "An idle mind is a devil's workshop" is very much in evidence when Amish children study and learn that which stresses the moral and the practical. The home setting emphasizes the utilitarian with its farm work and household chores that need to be completed. The school stresses the abstract with its objectives relating to the moral, ethical, and religious teachings. The abstract and the practical become one in everyday life's endeavors. A seventh-grade reading lesson at Pleasant Hill School in Bloomfield, Iowa focused on literal interpretation of content, and the content of the basal reader emphasized values such as honesty, truthfulness, hard work, thrift, decency, and courage to do what is right. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: