Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWong, Suk-Ying; und weitere
InstitutionNational Inst. of Multimedia Education, Chiba (Japan).
TitelAsia and the Pacific: A Survey of Distance Education 1992. Vol. II: Republic of Korea-Vietnam. New Papers on Higher Education: Studies and Research, No. 7.
Quelle(1992), (400 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Access to Education; Developed Nations; Developing Nations; Distance Education; Educational Trends; Enrollment; External Degree Programs; Financial Support; Foreign Countries; Higher Education; Open Universities; Postsecondary Education; Program Descriptions; School Surveys; Student Characteristics; Asia
AbstractThis report is intended to serve as a general reference for people either new to the field or involved in planning and decision-making in the field of distance education, specifically in Asia and the Pacific region. Volume II contains data from 15 countries: the Republic of Korea, Laos, Malaysia, Maldives, Myanmar, Nepal, New Zealand, Pakistan, Papua New Guinea, Singapore, South Pacific, Sri Lanka, Thailand, Turkey, and Vietnam. Information is presented for each country in a case study overview format followed by a compilation of the findings of surveys sent to distance education institutions throughout the region. The surveys contain data on: year of establishment of distance education program; name, address, telephone, telex, and fax of the head of the program; nature of the institution; educational levels and titles of distance education programs; objectives; sources of financial support; development and enrollment trends and information; number of courses and staff; media production; student profiles; future development; and specifics on each distance program offered. A glossary of abbreviations, list of National Coordinators and Contributors, and list of Project Team Members are included. (ALF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: