Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevine, Ned S.
TitelA Look at School-Based Practices from the Local Perspective: Decisions among Friends vs. the Weenie Factor.
Quelle(1992), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Role; Change Agents; Change Strategies; Cooperative Planning; Delivery Systems; Disabilities; Educational Planning; Elementary Education; Group Dynamics; Institutional Autonomy; Leadership; Models; Participative Decision Making; Preschool Education; Principals; School Based Management
AbstractThe principal of a pre-K to grade 5 school in Arizona talks of ways to create responsive programs for special needs children. The school offers a special education preschool program and a totally integrated cross-categorical program for kindergarten through grade 5 which utilizes collaborative delivery systems and a consultative model of special education. The program encourages educational leaders to facilitate change by assisting building-based decision-making teams to design and implement programs. Evidence from business and educational research is offered to document the effectiveness of this approach. Critical elements in site-based decision making are discussed, including the planning process, a staff trained in group decision making, and shared beliefs about social systems. Potential benefits and risks of the site-based decision making process are noted. An addendum explains the four steps in community-based decision making and planning and four steps in developing action plans. (Contains 21 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: