Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBarnes, Carol P. (Hrsg.); Goodhue-McWilliams, Kenneth (Hrsg.)
InstitutionCalifornia State Univ., Fullerton.
TitelThose Who Can, Teach.
Quelle(1992), (81 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Education; Child Development; College Faculty; Community Services; Education Majors; Elementary Education; Higher Education; Humanities; Mathematics; Metaphors; Natural Sciences; Social Sciences; Teacher Education Programs; Teacher Effectiveness; Teaching Methods; Teaching Models; Undergraduate Study
AbstractMuch of what teachers know about how to teach and how to conceptualize specific academic content is learned from their undergraduate professors. In 1990, California State University, Fullerton, received a grant from the Fund for the Improvement of Postsecondary Education (FIPSE), Project Teach, to improve the quality of instruction which prospective elementary school teachers experience in undergraduate academic coursework. Project Teach has engaged junior and senior faculty from three schools at the University (Human Development and Community Service, Humanities and Social Science, and Natural Science and Mathematics) in a discussion of effective teaching and of the relationship of their own teaching to the preparation of teachers. In this monograph, participants representing such diverse fields as child development, elementary education, health, physical education and recreation, psychology, English, political science, linguistics, anthropology, mathematics, physics, chemistry, and biology explain their views of the teaching process through the use of metaphors and describe teaching strategies found to be effective in their own classes. (LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: