Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, Mary
InstitutionInterstate Research Associates, Inc., Washington, DC.; National Information Center for Children and Youth with Disabilities, Washington, DC.
TitelAttention Deficit Disorder. NICHCY Briefing Paper.
Quelle(1991), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Access to Education; Attention Deficit Disorders; Definitions; Drug Therapy; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Etiology; Hyperactivity; Incidence; Intervention; Parent School Relationship; Program Development; Self Esteem; Social Support Groups; Student Characteristics; Student Evaluation
AbstractThis briefing paper uses a question-and-answer format to provide basic information about children with attention deficit disorder (ADD). Questions address the following concerns: nature and incidence of ADD; causes of ADD; signs of ADD (impulsivity, hyperactivity, disorganization, social skill deficits); the diagnostic ADD assessment; how to get one's child evaluated for ADD; treatment of ADD (education about the disorder, behavior management, medication, and appropriate educational programming); helping to improve the child's self esteem; determining if the ADD child needs special education; the child's legal rights for special education; and locating a support group. Three inserts list the diagnostic criteria for ADD, identify specific strategies for improving the self-esteem of the child with ADD, and summarize a recent policy clarification from the U.S. Department of Education. A selected bibliography lists 12 print materials and 5 relevant organizations. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: