Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBjerstedt, Ake
InstitutionLund Univ. (Sweden). Malmo School of Education.
TitelPeace Education and Traditional School Subjects. Peace Education Miniprints No. 30.
Quelle(1992), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1101-6418
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Change; Elementary Secondary Education; International Education; International Studies; Peace; Teaching Methods
AbstractPart 1 of this paper explores four approaches for introducing peace education into the curriculum. The four approaches are: (1) peace education can be made into a special subject; (2) peace-related issues can be handled outside of the normal system of classes; (3) peace education can be seen as a common assignment for all, or several, school subjects; and (4) peace education may be viewed as aiming at education for peace values and non-violent interaction with others, moving the question of school subject attachment into the background. Part 2 of the paper illustrates these models of peace education with excerpts from interviews with peace educators from around the world. (DB)
Anmerkungen"Preparedness for Peace," School of Education, Box 23501, S-200 45 Malmo, Sweden.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: