Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGeddis, Arthur N.
TitelWhat To Do about "Misconceptions"--A Paradigm Shift.
Quelle(1991), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Concept Formation; Constructivism (Learning); Learning Theories; Misconceptions; Physics; Science Education; Science Instruction; Scientific Concepts; Secondary Education; Waves (Physics)
AbstractThis use of the term "student's misconceptions" reflects a knowledge transmission view of teaching rather than a constructivist view. Among science educators there has been an undue emphasis on changing student views into views accepted by the scientific community. This overemphasis mirrors the preoccupation with transmitting the "right answer" found in many classrooms and deflects attention away from the origin and justification of scientific views. There are three central factors in helping students move from their common sense methodology to a scientific one. First, students need to be skeptical about what seems evident. Second, they need opportunities to imagine alternative possibilities. And third, they need practice in employing some of the criteria used in science to validate their alternative ideas. A case study of the teaching of waves to high school students in an introductory physics course demonstrates how the origin and justification of the scientific concept of a wave can be focused within a constructivist perspective of science teaching. (Contains 28 references.) (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: