Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarns, Charles M.
InstitutionLiteracy Volunteers of America--Connecticut, Hartford.
TitelWhole Language Training Module: For Training Teachers and Tutors of Adult Reading Students.
Quelle(1992), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Educators; Adult Literacy; Adult Reading Programs; Inservice Teacher Education; Instructional Materials; Learning Activities; Learning Modules; Literacy Education; Reading Instruction; Teacher Workshops; Whole Language Approach
AbstractThis module presents a 3-hour workshop in whole language theory and practice to be used for inservice training of a small group of tutors or teachers of adult reading students. Suggested group size is 6-15 people. Part I explores the background and concepts of whole language from the point of view of the psycholinguistic model of the reading process. Participants are immediately asked to participate in an interesting activity that brings to the surface the importance of the reader's background knowledge in the process and the importance of using whole and meaningful text to help the reader use all the cue or clue levels in the act of reading. Part II presents one broad approach often used in whole language-oriented teaching: process writing. Following this, several specific strategy lessons consistent with whole language thinking are presented. Throughout the workshop, participants are asked to engage in brief sharing and skill-building activities. Seventeen participants' handouts are appended. (YLB)
AnmerkungenLiteracy Volunteers of America-Connecticut, 30 Arbor Street, South, Hartford, CT 06106 ($8).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: