Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelLiving in a Global Age. A Simulation Activity for Upper Elementary and Secondary Level Students.
Quelle(1984), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Economics Education; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Foreign Countries; Global Approach; Instructional Materials; International Trade; Learning Activities; Simulation; Teaching Methods; World Affairs
AbstractDesigned to introduce concepts in international trade and global economics to upper elementary and secondary level students, this simulation activity engages students in the group task of assembling flashlights. A variety of topics can be explored, such as energy shortages, international crises, relationships between rich and poor nations, foreign diplomacy, interdependence, cross-cultural communication, and global systems. The activity creates a miniature three-nation world that typifies, and at the same time simplifies, the interaction and conflict that take place among three kinds of nations today: (1) energy rich/low technological level; (2) high technological level/energy poor; and (3) some energy resources/highly industrialized. The activity simulates actions and feelings found in the global marketplace, although no existing nation is actually being represented. Because student reactions are genuine and sometimes intense, debriefing and discussion are essential elements of the activity. (DB)
AnmerkungenSPICE--Stanford Program on International and Cross-Cultural Education, Littlefield Center, Room 14, 300 Lasuen Street, Stanford University, Stanford, CA 94305-5013 ($6.50, includes slides for the unit).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: