Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarling-Hammond, Linda
TitelReframing the School Reform Agenda: Developing Capacity for School Transformation.
Quelle(1992), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Educational Change; Educational Improvement; Educational Policy; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Models; School Restructuring
AbstractEconomic and demographic changes in the United States signal a new mission for education--one in which the schools are responsible for ensuring that all students learn. This paper argues that this changed mission requires a new paradigm for school reform policy, one that shifts from designing controls intended to direct the system to developing capacity that enables schools to meet students' needs. Contradictions between the old and new paradigms are evidenced in different educational policy assumptions and goals. The first paradigm views students as passive, favors top-down governance, and uses research to design one best plan. The new paradigm recognizes that effective teaching techniques vary for different students and produces knowledge with and for teachers. Recommendations are made for reframing the school reform agenda with regard to the following three components of an infrastructure necessary to support lasting change: professional, policy, and political development. A conclusion is that the new paradigm for school reform must seek to develop communities of learning grounded in communities of democratic discourse in order to create an education for empowerment and freedom. (24 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: