Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarnes, N. C.
InstitutionOpen Univ., Milton Keynes (England).
TitelCase Study: A Distance Education Contribution to a Social Strategy To Combat Poverty: Open University Community Education Courses in Glasgow.
Quelle(1990), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Child Rearing; Community Education; Community Programs; Distance Education; Economically Disadvantaged; Educational Television; Foreign Countries; Nonformal Education; Social Change; Social Networks; United Kingdom (Glasgow)
AbstractThis project located in Glasgow, Scotland, is concerned with the use of distance teaching for a non-formal community education program that is a component of a social change strategy to combat poverty. The study shows that the use of distance learning courses in non-formal community education is successful in attracting, at a reasonable cost per student, many who are economically and educationally disadvantaged. Participation in these courses leads to improvements in morale, strengthened social networks, better child care and nutritional habits, and further educational opportunities. Employment and community activities were also positively affected by participation. It appears that these courses are successful in contributing to the objectives of the social strategy for change. (17 references) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: