Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNicodemus, Robert
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley, Bucks (England). Inst. of Educational Technology.
TitelA Psycho-Analytic Perspective on Learning through OU Videos (Report No. 64).
Quelle(1992), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Cognitive Processes; College Students; Educational Media; Group Dynamics; Higher Education; Human Relations; Learning Processes; Learning Theories; Mathematics; Postsecondary Education; Psychoeducational Methods; Teacher Education; Teaching Methods; Undergraduate Study; Videotape Recordings
AbstractThis report explores the use of videos to facilitate learning in a mathematics course for teachers developed by England's Open University. Specific video extracts are discussed from a psycho-analytic perspective on learning. The report first examines the course content and briefly discusses the use of video as a teaching tool. Then the psycho-analytic aspects of the course are examined, including descriptions and critical evaluations of specific video excerpts. These excerpts show learners working in a group within a class, that class being within the institution of a school. It is argued that just as videos provide the shape, position, and movement that define the most fundamental dimensions of physical reality and thus can aid learning, so the dynamics inherent in the group process can aid the teacher in locating those equivalents in human relationships and in so doing can increase the effectiveness of the teaching process. (Included are 9 references) (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: