Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConley, David T.
InstitutionERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelSome Emerging Trends in School Restructuring. ERIC Digest, Number 67.
Quelle(1992), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Parent Participation; Participative Decision Making; School Restructuring; Teacher Responsibility
AbstractThe vision of school restructuring seems to be taking shape. New themes and patterns in curriculum, instruction, and assessment have begun to emerge in American schools. A new focus on social issues and practical application opens the doors to more community and parent involvement. Teaching strategies are becoming more congruent with the needs, capabilities, and motivations of the learner. Technology is taking a larger role in education, as it provides an interface with sources outside the school, a support for basic skills, and a support for creativity. A new role for teachers and administrators is also evolving and changing to suit specific schools and programs. (12 references) (LAP)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Educational Management, University of Oregon, 1787 Agate Street, Eugene, OR 97403 ($2.50 postage and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: