Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyd, William L.
InstitutionNational Center for School Leadership, Urbana, IL.; Illinois Univ., Urbana. Beckman Inst. for Advanced Science and Technology.
TitelWhat Makes Ghetto Schools Work or Not Work? Project Report.
Quelle(1990), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Disadvantaged Schools; Disadvantaged Youth; Economically Disadvantaged; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Holistic Approach; Minority Groups; School Effectiveness; School Restructuring; Slum Schools; Urban Education; Urban Schools
AbstractIssues pertinent to the positive and lasting reform of innercity school systems serving disadvantaged minority youth are explored in this paper. Current and past reforms to improve school effectiveness have dealt primarily with instructional deficiencies of the school. However, three clusters of problems must be addressed: institutional deficiencies, developmental problems, and cultural discontinuities, which encompass internal and external factors. Not only should reform efforts attempt to change educational incentive structures, but also emphasize human relationships and national leadership. A recommendation is made for application of the holistic approach used by the Comer and Levin models within a framework of a new, broad-based social movement supported by a communitywide combination of commitment and human resources. (152 references) (LMI)
AnmerkungenPublication Sales, National Center for School Leadership, 1208 W. Springfield, Room 208, Urbana, IL 61801 (Order No. PR-B002; $12.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: