Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchatz, Mona Struhsaker; Pasley, Kay
InstitutionColorado State Univ., Ft. Collins. Dept. of Social Work.
TitelGood Discipline and Handling Misbehavior. Fostering Families.
Quelle(1991), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescents; Behavior Problems; Child Rearing; Course Descriptions; Discipline; Family Life; Feedback; Foster Care; Foster Children; Foster Family; Higher Education; Parent Attitudes; Parent Child Relationship; Parent Education; Postsecondary Education; Questionnaires
AbstractThis module is part of a training program for foster parents and foster care workers offered at Colorado State University. The module's learning objectives are for participants to: (1) identify family rules and evaluate their effectiveness; (2) understand the characteristics of effective discipline with children; and (3) learn about ways to handle the misbehavior of children and adolescents. The module consists of three lectures. Each lecture includes reading material and exercises for individuals or groups. Lecture 1 considers the process of learning family messages and rules and lists various types of rules implemented in families. Lecture 2 discusses the characteristics of effective discipline, especially discipline for adolescents. Good discipline stresses the present, is suited to a child's age, sometimes ignores certain behaviors, makes expectations clear, and provides explanation. Lecture 3 considers the handling of difficult children. Possible reasons for child misbehavior are discussed, and types of parental behavior that might help eliminate the causes of child misbehavior are listed. A five-page form for evaluating the module is included. (BC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: