Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSheridan, Susan J.
TitelEducational Assessment of Students with Severe Mental Retardation: Parents--A Vital Partner in the Process.
Quelle(1991), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Check Lists; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Job Skills; Parent Participation; Psychomotor Skills; Severe Mental Retardation; Student Evaluation
AbstractThis paper presents one approach to assessment of students with severe mental retardation, as implemented in the Harris County Department of Education in Houston, Texas. The paper views assessment as a strategic problem-solving process that acquires information vital for making programmatic suggestions. The benefits of parental involvement in the assessment process are emphasized. The bulk of the paper comprises detailed checklists for parents to complete to provide assessment information in the areas of: activities at home; activities for developing motor skills; vocational tasks; and academic skills needed for educational, domestic, community, recreation/leisure, and vocational environments. (35 references) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: